Κυριακή, 13 Ιουνίου 2021
Οικονομία 07 Μαΐου 2021

Know your Customer: Tι αλλάζει στις συναλλαγές με τράπεζες, ασφάλειες και τηλεπικοινωνιακούς παρόχους

Know your Customer: Tι αλλάζει στις συναλλαγές με τράπεζες, ασφάλειες και τηλεπικοινωνιακούς παρόχους Know your Customer: Tι αλλάζει στις συναλλαγές με τράπεζες, ασφάλειες και τηλεπικοινωνιακούς παρόχους Know your Customer: Tι αλλάζει στις συναλλαγές με τράπεζες, ασφάλειες και τηλεπικοινωνιακούς παρόχους
Βαθμολογήστε
(0 ψήφοι)

Ένα σημαντικό εργαλείο εξοικονόμησης χρόνου και προστασίας των προσωπικών τους δεδομένων έχουν πλέον στα χέρια τους οι πολίτες, καθώς από την Πέμπτη τέθηκε σε λειτουργία η υπηρεσία «Συστηθείτε – KYC (Know Your Customer)». Η νέα υπηρεσία παρουσιάστηκε το μεσημέρι της Πέμπτης στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη από τον Υπουργό Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσία του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, Γιάννη Στουρνάρα.

Μέσω του Know your Customer οι πολίτες θα μπορούν να επικαιροποιήσουν στοιχεία που χρειάζεται η τράπεζά τους μέσω των μητρώων του Δημοσίου, δίχως να απαιτείται να πάνε σε υποκατάστημα, να καταθέσουν οποιοδήποτε έγχαρτο πιστοποιητικό, ή να υποβληθούν σε κάποια γραφειοκρατική διαδικασία. Η ενημέρωση γίνεται εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά, εξαλείφοντας την ταλαιπωρία της τακτικής επικαιροποίησης στοιχείων.

Η εφαρμογή σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες που διαθέτουν ΑΦΜ και κωδικούς Taxisnet να αποφύγουν τη φυσική επίσκεψη στην τράπεζα και να κερδίσουν χρόνο, καθώς δεν θα χρειάζεται να συλλέγουν μόνοι τους τα απαιτούμενα δικαιολογητικά τα οποία έχουν την υποχρέωση να υποβάλλουν και να επικαιροποιούν σε τακτά χρονικά διαστήματα προκειμένου να διατηρούν τραπεζικό λογαριασμό. Πρόκειται για δικαιολογητικά σχετικά με φορολογικά και οικονομικά στοιχεία, στοιχεία σχετικά με την επαγγελματική δραστηριότητά τους καθώς και στοιχεία πιστοποίησης ταυτότητας και επικοινωνίας. Μέχρι στιγμής, αυτή η διαδικασία απαιτούσε αυτοπρόσωπη παρουσία στα καταστήματα των τραπεζών, υποβολή στοιχείων σε έγχαρτη μορφή καθώς επίσης και ταλαιπωρία του πελάτη προκειμένου να συγκεντρώσει τα δικαιολογητικά.

Όπως προανήγγειλε ο πρωθυπουργός, «βήματα όπως αυτό θα συνεχιστούν σε όλους τους τομείς και δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ένα μεγάλο μέρος των δράσεων που θα χρηματοδοτήσει το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης «Ελλάδα 2.0» αφορούν ακριβώς τη συνέχιση αυτής της ψηφιακής μετάβασης». Η δράση μάλιστα θα επεκταθεί το επόμενο διάστημα και σε άλλες δραστηριότητες στις οποίες οι πολίτες είναι υποχρεωμένοι να υποβάλουν παρόμοια στοιχεία, όπως πάροχοι τηλεπικοινωνίας και ασφαλιστικοί φορείς.

Η σύνδεση στην υπηρεσία γίνεται μέσω του gov.gr ή μέσω του συστήματος e-banking της εκάστοτε τράπεζας, και επιτρέπει τη μεταφορά στοιχείων ταυτότητας, επικοινωνίας, εισοδήματος και επαγγελματικής δραστηριότητας, με προϋπόθεση τη συγκατάθεση του πολίτη.

Με την νέα υπηρεσία, η διαδικασία πραγματοποιείται πλήρως ηλεκτρονικά και ο πελάτης δεν χρειάζεται να εκτυπώσει το παραμικρό. Έτσι, αφαιρούνται οριστικά από την διαδικασία επικαιροποίησης των στοιχείων όλες εκείνες οι φωτοτυπίες της ταυτότητας, του εκκαθαριστικού σημειώματος, του λογαριασμού ρεύματος ή τηλεφωνίας καθώς επίσης και σχετικά αντίγραφα της μισθοδοσίας, που απαιτούνταν στην προηγούμενη κατάσταση.

Με το «Συστηθείτε – KYC (Know Your Customer)», με τη ρητή και ειδική συγκατάθεσή του πολίτη, τα πιστωτικά ιδρύματα και οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί αποκτούν πρόσβαση, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣΔΔ, αποκλειστικά και μόνο τα δεδομένα που απαιτούνται βάσει του Νόμου 4557/2018 για την εξακρίβωση και την επαλήθευση των στοιχείων ταυτότητας, επικοινωνίας, επαγγελματικής δραστηριότητας και ετήσιων εισοδημάτων του. Η διαδικασία είναι πλήρως προαιρετική και, αυτονόητα, όποιος πολίτης το επιθυμεί, μπορεί να εξακολουθεί να προσκομίζει με φυσικό τρόπο τα δικαιολογητικά που του ζητούνται. Πριν ο πολίτης δώσει τη συγκατάθεσή του προκειμένου το ίδρυμα ή ο οργανισμός να αποκτήσει πρόσβαση, η υπηρεσία του παρέχει τη δυνατότητα επισκόπησης των δεδομένων του.

Με έγκριση του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, όπως προβλέπεται από τον νόμο, έχουν ενταχθεί στην εφαρμογή τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που υπέβαλαν σχετική αίτηση: Εθνική Τράπεζα, Eurobank, Τράπεζα Πειραιώς, Alpha Bank και το ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος Viva Payments. Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία ένταξης τεσσάρων ακόμα πιστωτικών ιδρυμάτων (Ηπείρου, Χανίων, Παγκρήτια, OptimaBank) καθώς και τεσσάρων Ιδρυμάτων Ηλεκτρονικού Χρήματος (Cardlink, Cosmote Payments, Flexin, Hellasfin).

Σημειώνεται ότι οι υπεύθυνοι επεξεργασίας των τραπεζών έχουν την υποχρέωση λήψης και διαρκούς τήρησης των κατάλληλων μέτρων ασφάλειας των λαμβανόμενων πληροφοριών και, κατ’ ελάχιστον, της καταγραφής και παρακολούθησης των προσβάσεων, της διασφάλισης ιχνηλασιμότητας και της προστασίας των διακινούμενων δεδομένων από κάθε παραβίαση, καθώς και από σκόπιμη ή τυχαία απειλή.

Σχετικό Άρθρο: Μητσοτάκης για την εφαρμογή Know your Customer: Καταργεί τη γραφειοκρατία στις τράπεζες

www.ertnews.gr

Διαβάστηκε 21 φορές

Σχετικα Με Εμας

Coupaki.gr

Οδηγός Πόλης

info(@)coupaki.gr

Connect With Us