Παρασκευή, 30 Ιουλίου 2021
Τέχνες 11 Δεκεμβρίου 2020

«Μουσείο και Εκπαίδευση»: Διαδικτυακό σεμινάριο με τη συμμετοχή διευθυντών και εκπροσώπων των μουσείων της Θεσσαλονίκης

«Μουσείο και Εκπαίδευση»: Διαδικτυακό σεμινάριο με τη συμμετοχή διευθυντών και εκπροσώπων των μουσείων της Θεσσαλονίκης «Μουσείο και Εκπαίδευση»: Διαδικτυακό σεμινάριο με τη συμμετοχή διευθυντών και εκπροσώπων των μουσείων της Θεσσαλονίκης «Μουσείο και Εκπαίδευση»: Διαδικτυακό σεμινάριο με τη συμμετοχή διευθυντών και εκπροσώπων των μουσείων της Θεσσαλονίκης
Βαθμολογήστε
(0 ψήφοι)

«Μουσείο και Εκπαίδευση»: Διαδικτυακό σεμινάριο με τη συμμετοχή διευθυντών και εκπροσώπων των μουσείων της Θεσσαλονίκης

Το Εργαστήριο Μελέτης του Πολιτισμού, των Συνόρων και του Κοινωνικού Φύλου Culture-Borders-Gender/LAB, του Τμήματος Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού  μαθήματος «Τέχνη, κουλτούρα και πολιτική στην Ανατολική και ΝΑ Ευρώπη» διοργανώνει εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα: «Μουσείο και Εκπαίδευση» την Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2020 και ώρα 12.00-14.00. Τα μουσεία της Θεσσαλονίκης αναδεικνύουν το ρόλο τους ως οργανισμοί προβολής του πολιτιστικού αποθέματος της πόλης και τον μέγιστο εκπαιδευτικό τους χαρακτήρα μέσα από τα εκπαιδευτικά τους προγράμματα.

 Στόχος του σεμιναρίου είναι η μελέτη των πολιτισμών ως ιστορική, κοινωνική και ερμηνευτική διαδικασία, μιας παγκοσμιοποιημένης καθημερινότητας. Η  «εκπαίδευση εκπαιδευτών» σε καλές πρακτικές για τη διαχείριση της ετερότητας, της πολιτισμικής και  έμφυλης διαφοράς, καθώς και η παραγωγή κριτικής γνώσης και η διάχυσή της στην εκπαίδευση αλλά και στον χώρο των ενηλίκων γενικότερα, αποτελούν τους στόχους της νέας εποχής.

Το σεμινάριο είναι ανοιχτό σε μεταπτυχιακούς και προπτυχιακούς φοιτητές και το κοινό κατά σειρά προτεραιότητας. Για να συνδεθείτε, ακολουθήστε τον ιστότοπο: 

Ποιος είναι όμως ο ρόλος των μουσείων στην εκπαίδευση ενηλίκων; «Η έννοια της «δια βίου» εκπαίδευσης, είναι συνδεδεμένη με δεξιότητες που προσφέρουν περισσότερα προσόντα στους ενήλικες σχετικά με το εργασιακό τους χώρο. Ωστόσο, ο τρόπος που βλέπουμε τα πράγματα, ο τρόπος που επικοινωνούμε, με μικρούς αλλά και μεγάλους, η φαντασία και η εφευρετικότητά, δημιουργούν γέφυρες επικοινωνίας των ατόμων με την ίδια την κοινωνία. Ο ενήλικας,  αλλάζει προς το καλύτερο. Μαθαίνει να ψάχνει, να εξερευνά, να ρωτά και να εμπιστεύεται. Με αυτόν τον τρόπο κατανοούμε ότι  ο χώρος των μουσείων, αποτελεί  εξόχως πρόσφορο πεδίο για την πραγμάτωση των στόχων της εκπαίδευσης των ενηλίκων» δήλωσε στο ert.gr η Αναπληρώτρια  Καθηγήτρια ΒΣΑΣ ΠΑΜΑΚ κυρία κ. Σταυρούλα Μαυρογένη, Διευθύντρια Κέντρου Έρευνας Μακεδονικής Ιστορίας και Τεκμηρίωσης ΙΜΜΑ, η οποία έχει αναλάβει από κοινού με την Αν. Γενική Διευθύντρια MOMus & Διευθύντρια MOMus – Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης – Συλλογή Κωστάκη κ. Μαρία Τσαντσάνογλου την οργάνωση και συντονισμό του σεμιναρίου.

Στην ερώτηση σχετικά με τις διαφορές ανάμεσα στο  ενήλικο κοινό  και τα παιδιά η κ. Μαυρογένη επισημαίνει πως «το ενήλικο κοινό είναι περισσότερο απαιτητικό και ανομοιογενές.  Έρχεται στο μουσείο με διαμορφωμένες απόψεις και εμπειρίες. Μέσα από μια βιωματική ανθρωποκεντρική διδασκαλία και σε συνδυασμό με την χρήση ανοιχτών ερωτήσεων προς τους ενήλικες δίνεται η δυνατότητα να αποκομίσουν εκπαιδευτικές εμπειρίες που βασίζονται στην προϋπάρχουσα γνώση και στην οικοδόμηση μιας νέας. Με αυτόν τον τρόπο τους δίνεται η δυνατότητα να εφαρμόσουν  το θεωρητικό γνωστικό τους πλαίσιο σε ένα περιβάλλον πιο ελεύθερο και πολυσήμαντο. Ταυτόχρονα, βοηθά στην εξέλιξη του τρόπου σκέψης και δημιουργίας σε κάθε επαγγελματική και κοινωνική διαδικασία, δίνοντας τους αυτοπεποίθηση και πίστη στη δύναμη της ομάδας».

Οι αλλαγές που έφερε η πανδημία

«Τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται μία αλλαγή στη φιλοσοφία των μουσείων,  καθώς και η  ανάγκη να επαναπροσδιοριστεί ο κοινωνικός  και εκπαιδευτικός τους ρόλος. Η χρήση των νέων τεχνολογιών, των πολυποίκιλων διαδραστικών μέσων, των εικονικών ξεναγήσεων  και εφαρμογών πλοήγησης στα μουσεία ανέπτυξαν ένα νέο μοντέλο επίσκεψης. Η πανδημία διαμόρφωσε νέες συνθήκες και στόχος μας είναι την επόμενη ημέρα τα μουσεία να είναι φιλικά στους νέους και προσιτά σε όλες τις κοινωνικές ομάδες» καταλήγει η κ.Μαυρογένη.

Προσκεκλημένοι ομιλητές:

Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Δρ. Αγγελική Κουκουβού, Αρχαιολόγος, Αναπληρώτρια Προϊσταμένη  Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης.

«Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης: ένα σύγχρονο δημόσιο μουσείο που απαντά στις προκλήσεις του 21ου αιώνα».

Χάρης Τσούγγαρης, Αρχαιολόγος, ΑΜΘ Τμήμα Εκθέσεων Επικοινωνίας και Εκπαίδευσης.

«Τα μέσα και οι στόχοι των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης στον σύγχρονο κόσμο».

Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού

Δρ Αγαθονίκη Τσιλιπάκου, Διευθύντρια Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού.

«Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού. Ένα Ευρωπαϊκό, Δημόσιο Μουσείο προσβάσιμο σε όλους»

Δρ Αναστάσιος Σινάκος, Αρχαιολόγος, Τμήμα Εκθέσεων, Επικοινωνίας και Εκπαίδευσης Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού.

«Η εκπαίδευση ενηλίκων μέσα από τις δράσεις του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού».

Εύα Φουρλίγκα, Αρχαιολόγος – Μουσειολόγος Τμήμα Εκθέσεων, Επικοινωνίας και Εκπαίδευσης Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού.

«Μουσεία ανοιχτά στην κοινωνία: η συμβολή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Το παράδειγμα του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού».

Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας – Θράκης

Ειρήνη Μπότσιου, Λαογράφος – Μουσειολόγος, Τμήμα Λαογραφίας και Λαϊκής Τέχνης, ΛΕΜΜ-Θ

«Δράσεις εκπαίδευσης ενηλίκων και διά βίου μάθησης στο Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας – Θράκης – Επισκόπηση, Αποτίμηση, Προοπτικές εξέλιξης». 

Ίδρυμα Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα

Φανή Τσατσάια, Ιστορικός Τέχνης, Διευθύντρια Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα.

«Το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα ως χώρος διάδρασης παιδιών και ενηλίκων και ο ρόλος του ως εργαλείο μάθησης ιστορικών γεγονότων».

Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ.

Ελένη Μπουντουρέλη, Υπεύθυνη Τμήματος Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων.

«Μουσείο & Οικογένεια: Family time στο Τελλόγλειο».

 Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Ευάγγελος Χεκίμογλου, Δρ οικονομικής ιστορίας, Έφορος Εβραϊκού Μουσείου Θεσσαλονίκης.

«Τα σεμινάρια τοπικής ιστορίας του Εβραϊκού Μουσείου Θεσσαλονίκης».

Ηλιάνα Ερρέρα, Αρχαιολόγος, Υπεύθυνη ξεναγήσεων του Εβραϊκού Μουσείου Θεσσαλονίκης.

«Παρουσίαση μέρους της μόνιμης έκθεσης του Εβραϊκού Μουσείου Θεσσαλονίκης»

MOMus: Μητροπολιτικός Οργανισμός Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης

Μαρία Τσαντσάνογλου, Αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια MOMus, Καλλιτεχνική Διευθύντρια MOMus – Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Συλλογή Κωστάκη

«Το MOMus και η συνθήκη της Πανδημίας».

Μαρία Κοκορότκσου, Yπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων και αν. Διευθύντρια του MOMus-Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης:

«Μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα –δια ζώσης και ψηφιακά».

Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Δρ. Κυριακή Ουδατζή, Διευθύντρια Ολυμπιακού Μουσείου, Αντιπρόεδρος Ελληνικής Ολυμπιακής Ακαδημίας, PhD, Msc, Αρχιτέκτων Μηχανικός ΑΠΘ / Ανάδειξη Μνημείων Πολιτισμού, KULMA, Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων, Διευθύνουσα Σύμβουλος Δ.Σ. & Διευθύντρια Ολυμπιακού Μουσείου, Αντιπρόεδρος Ελληνικής Ολυμπιακής Ακαδημίας

Γεωργία Κουρκουνάκη, Παιδαγωγός – MA Μουσειολόγος ΑΠΘ, Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Ολυμπιακού Μουσείου, Επιστημονικός Συνεργάτης ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης

«Ένα σύγχρονο –  μοναδικό στη χώρα – Μουσείο σε διάδραση με την κοινωνία, με στόχο μέσα από την δια βίου εκπαίδευση, τη διάχυση του Ολυμπισμού και των Ολυμπιακών/Πανανθρώπινων αξιών».

 

 

 

 

 

www.ert.gr

Διαβάστηκε 67 φορές

Σχετικα Με Εμας

Coupaki.gr

Οδηγός Πόλης

info(@)coupaki.gr

Connect With Us