Κυριακή, 19 Μαΐου 2024
Χανιά 16 Φεβρουαρίου 2024

ΠοδηΛάτρεις: Πότε θα γίνει το επόμενο βήμα με τους ποδηλατόδρομους στα Χανιά;

Βαθμολογήστε
(0 ψήφοι)

Υπάρχει μια αντίληψη από μερίδα του κόσμου ότι το ποδήλατο και το περπάτημα είναι μόνο για αναψυχή, άσκηση ή για παιχνίδι. Λάθος. Το ποδήλατο είναι καταρχήν μέσο μεταφοράς και χρησιμοποιείται για να πάμε στην δουλειά μας ή να κάνουμε τις δουλειές μας με αυτό. Όπως το μηχανάκι, το αυτοκίνητο, το λεωφορείο. Όπως και το περπάτημα. Η διαφοροποίηση του ποδηλάτου από τα άλλα μέσα είναι ότι αφενός κινείται με την σωματική δύναμη (ομοιότητα με τους πεζούς) και αφετέρου έχει τροχούς (ομοιότητα με τα άλλα οχήματα). Αυτές οι ιδιαιτερότητες καθορίζουν συχνά το πώς κινούνται οι ποδηλάτες και οι πεζοί στους δρόμους. Όποιοι δεν χρησιμοποιούν ποδήλατο (ακόμα και για την ελάχιστη μετακίνηση) ή δεν περπατάνε στην χώρα μας, δεν μπορούν να κατανοήσουν και συχνά ούτε να σεβαστούν την ανάγκη των ποδηλατών και των πεζών για τους δικούς τους προστατευμένους δρόμους και πεζοδρόμια.

Κυρίως κάποιοι συμπολίτες μας που είναι εξαρτημένοι από το ΙΧ εκλαμβάνουν τους δρόμους ως αποκλειστικά φτιαγμένους για αυτοκίνητα. Δυσανασχετούν με καθετί που εμποδίζει ή περιορίζει την άνεση του οδηγού ΙΧ.. Λάθος! Οι δρόμοι ανήκουν σε όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα αλλά και στα μη-μηχανοκίνητα μέσα μεταφοράς όπως τα ποδήλατα.Θεωρούν αυτονόητο να παρκάρουν οπουδήποτε νόμιμα ή παράνομα, δεν νοιάζονται αν εμποδίζουν, ούτε καν περνάει από το μυαλό τους να σταματήσουν σε διάβαση πεζών, θεωρούν οτιδήποτε τους δυσχεραίνει την γρήγορη μετακίνηση ως εμπόδιο και το προσπερνάνε με θυμό. Σε κάποια από αυτές τις κατηγορίες, φοβόμαστε ότι εντάσσονται και κάποιοι άνθρωποι που ζήτησαν και μερικοί μάλιστα έλαβαν την ψήφο των πολιτών. Ασφαλής μετακίνηση για πεζούς και ποδηλάτες, για ΑμεΑ, παιδιά και ηλικιωμένους σημαίνει λιγότερα αυτοκίνητα, χαμηλότερες ταχύτητες δηλαδή όριο στον αστικό ιστό 30km/h, σεβασμός στους πεζούς και τους ποδηλάτες, κλπ και υποδομές ασφάλειας για πεζούς, ποδηλάτες, ΑμεΑ. Δηλαδή φαρδιά πεζοδρόμια, ποδηλατοδρομοι, συχνές διαβάσεις, ποιοτικόδίκτυο αστικής συγκοινωνίας. Είμαστε ξεκάθαροι! Οι ζωές μας, η οδική ασφάλεια δεν συμβαδίζουν με την ασυδοσία κάποιων αυτοκινητιστών στο αστικό περιβάλλον. Όχι μόνο στην Ελλάδα. Παντού. Με την μόνη διαφορά ότι στον τόπο μας τα τροχαία είναι υπ αριθμός ένα κίνδυνος.

Ποδηλατόδρομος σημαίνει δρόμος αποκλειστικά για κυκλοφορία ποδηλατών ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος παράσυρσης από μηχανοκίνητα οχήματα. Για αυτό δεν επιτρέπεται η παραβίαση της λωρίδας ποδηλάτων για κανένα λόγο. Το αντίστοιχο που ισχύει για τα πεζοδρόμια δηλαδή. Επιπλέον (αντίθετα με τα πεζοδρόμια τα οποία πρέπει να υπάρχουν παντού) οι ποδηλατόδρομοι δεν χρειάζεται να υπάρχουν σε όλους τους δρόμους αλλά κατά προτεραιότητα στους δρόμους που υπάρχει μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος ακριβώς για να επιτευχθεί η ασφάλεια των ποδηλατών (στου υπόλοιπους δρόμους τα ποδήλατα μοιράζονται τον δρόμο με τα άλλα μηχανοκίνητα οχήματα που πρέπει να κινούνται με χαμηλές ταχύτητες και με μεγάλη προσοχή στο αστικό περιβάλλον).

Στην χώρα και στην περιφέρεια (της Κρήτης) με τον υψηλότερο δείκτη τροχαίων ατυχημάτων δεν έχει δικαίωμα κανείς αρμόδιος να κάνει εκπτώσεις στην οδική ασφάλεια. Ούτε δικαιολογείται κανείς να προτιμά τις θέσεις στάθμευσης (πού θα αφαιρέσουν τα πεζοδρόμια και οι ποδηλατόδρομοι) από την ασφάλεια των ανθρώπων και την προσβασιμότητα των ΑμεΑ. Τί συμβαίνει στην πραγματικότητα στα Χανιά; Έφτιαξε η Δημοτική Αρχή δύο ποδηλατολωρίδες στο κέντρο οι οποίες γι αυτόν ακριβώς το λόγο είναι χρήσιμες ώστε να τις χρησιμοποιεί ο κόσμος για να πηγαίνει στην δουλειά του. Όμως για κάποιον ακατανόητο ( ; ) λόγο δεν τις έκανε προστατευμένες άρα είναι επικίνδυνες από την πρώτη ημέρα ύπαρξης τους. Ο “πιλοτικός”ποδηλατόδρομος στην Κυδωνίας έχει ξεθωριασμένη σήμανση και διαχωρίζεται από τον δρόμο των μηχανοκίνητων με κολωνάκια βαλμένα τόσο αραιά που άνετα χωράνε να παρκάρουν και να κάνουν μανούβρα στάθμευσης αυτοκίνητα, ταξί, φορτηγά κλπ. Και το κάνουν! Οι μανούβρες εντός της λωρίδας έχουν ήδη προκαλέσει ατυχήματα και συγκρούσεις. Ο έτερος ποδηλατόδρομος στην Γιάνναρη Σκαλίδη, ακόμα χειρότερα, δεν έχει ούτε οριζόντια σήμανση , ούτε πλέον κολωνάκια (πριν μερικές ημέρες μπήκαν κάποια μικρού ύψους επιλεκτικά) . Τον Σεπτέμβριο τα συνεργεία (του Δήμου; του εργολάβου;) είχαν αφήσει (όχι τοποθετήσει , απλά αφήσει όπως όπως) κάποια προστατευτικά σαμαράκια με κολωνάκια, τα οποία με τους μήνες άρχισαν να μετακινούνται ή να εξαφανίζονται. Από τον Δεκέμβριο έχει μείνει μόνο ένα χαμηλό σαμαράκι σε λίγα σημεία του που σε τίποτα δεν εμποδίζει την παράνομη στάθμευση ακόμα και των χρηματαποστολών, αναγκάζοντας τους ποδηλάτες να κάνουν επικίνδυνες «μανούβρες» στον πολυσύχναστο δρόμο

Κατανοούμε ότι ο Δήμος μπορεί να πιέζεται από καταστηματάρχες που νομίζουν ότι θα χάσουν πελατεία (όπως εσφαλμένα νόμιζαν οι αντίστοιχοι στην Χάληδων και παλαιότερα στον Κάτολα και αν θυμάστε παρομοίως στα Λιοντάρια του Ηρακλείου, κλπ, κλπ). Θα βάλει όμως την κοντόθωρη εξυπηρέτηση κάποιων καταστηματαρχών πάνω από την ασφάλεια των πολιτών; Θα ρισκάρει να έχουμε θύματα στους ποδηλατόδρομους ενώ έχει προειδοποιηθεί για αυτό το ενδεχόμενο και έχουν ήδη γίνει ατυχήματα; Οι ποδηλάτες δυσκολεύονται όλο και περισσότερο, πολλοί ΔΕΝ χρησιμοποιούν τον ποδηλατόδρομο αφού είναι επικίνδυνο να κάνεις ζιγκ ζαγκ βγαίνοντας στον δρόμο για να αποφύγεις τους ασυνείδητους ή να εγκλωβίζεσαι από αυτούς. Επιπλέον η πόλη φρακάρει ξανά από τους παράνομα παρκαρισμένους (οι οποίοι είναι αυτοί που κυρίως δημιουργούν το μποτιλιάρισμα).
Αφού φτιάξατε τους δυο ποδηλατοδρόμους (και καλώς τους φτιάξατε και μπράβο που τους φτιάξατε ), φτιάξτε τους σωστά, κύριε Δήμαρχε. Ελπίζουμε πως η οδική ασφάλεια είναι απόλυτη προτεραιότητα και για εσάς!

Υστερόγραφο: Το έχουμε πει εμείς επανειλημμένως και δημόσια και στην δημοτική αρχή , το λένε οι επιστήμονες-συγκοινωνιολόγοι , το έχουν κάνει όλες οι πόλεις στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο που υποστηρίζουν την βιώσιμη αστική κινητικότητα (το διαπιστώνουν και οι Χανιώτες που ταξιδεύουν όλο και περισσότερο σε πόλεις της Ευρώπης): Οι μεμονωμένοι ποδηλατόδρομοι αν δεν δημιουργούν δίκτυο δεν θα «προσελκύσουν» ποδηλάτες για τις καθημερινές μετακινήσεις τους. Κύριε Δήμαρχε έχετε ήδη την μελέτη του Σχεδίου Βιώσιμης Αστική Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που προβλέπει δίκτυο ποδηλατοδρόμων. . Εφαρμόστε την τώρα! Φτιάξτε το πρώτο δίκτυο ποδηλατοδρόμων που θα συνδέσει τους δυο ποδηλατοδρόμους Σκαλίδη και Κυδωνίας με τις άλλες περιοχές του κέντρου και των πιο έξω περιοχών ! Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο! Και θεσμοθετήστε το όριο των 30 χλμ/ώρα σε όλο το αστικό δίκτυο έτσι ώστε να μειωθούν οι ταχύτητες σε όλα τα Χανιά και η κίνηση των ποδηλάτων να γίνεται με μεγαλύτερη ασφάλεια.

Φεβρουάριος 2024

ΠοδηΛάτρεις

The post ΠοδηΛάτρεις: Πότε θα γίνει το επόμενο βήμα με τους ποδηλατόδρομους στα Χανιά; first appeared on Kriti24.gr.

Διαβάστηκε 21 φορές

Σχετικα Με Εμας

Coupaki.gr

Οδηγός Πόλης

info(@)coupaki.gr

Connect With Us