Παρασκευή, 17 Μαΐου 2024
Τέχνες 27 Σεπτεμβρίου 2023

Ψυχολογία Συριανού Συζύγου “Χριστίνα”: Μία σκηνική διασκευή που αντιστρέφει το μοτίβο των “φρόνιμων” γυναικών της σιωπής

Ψυχολογία Συριανού Συζύγου “Χριστίνα”: Μία σκηνική διασκευή που αντιστρέφει το μοτίβο των  “φρόνιμων” γυναικών της σιωπής Ψυχολογία Συριανού Συζύγου “Χριστίνα”: Μία σκηνική διασκευή που αντιστρέφει το μοτίβο των “φρόνιμων” γυναικών της σιωπής Ψυχολογία Συριανού Συζύγου “Χριστίνα”: Μία σκηνική διασκευή που αντιστρέφει το μοτίβο των “φρόνιμων” γυναικών της σιωπής
Βαθμολογήστε
(0 ψήφοι)

Screenshot_6

Έπειτα από έναν επιτυχημένο πρώτο κύκλο παραστάσεων, το ανατρεπτικό έργο του Εμμανουήλ Ροΐδη Ψυχολογία Συριανού Συζύγου “Χριστίνα” που γράφτηκε το 1890, επιστρέφει στο Θέατρο Τ για 6 παραστάσεις, σε μια σκηνική διασκευή που αντιστρέφει το μοτίβο των καλών και φρόνιμων γυναικών που οφείλουν να παραμένουν σιωπηλές και βουβές.

Σύμφωνα με την ηθοποιό Αιμιλία Βάλβη που έχει τη διασκευή και την δραματουργική επεξεργασία, το έργο αποδίδεται από την πλευρά της συζύγου, η οποία σχολιάζει την απουσία του γυναικείου λόγου, τότε και σήμερα. “Δεν είναι ένα φεμινιστικό μανιφέστο αλλά αποτυπώνει τη δυσκολία ενός περιβάλλοντος να επιτρέψει σε δύο ανθρώπους να σταθούν ο ένας απέναντι στον άλλον χωρίς προσωπεία, χωρίς ταυτότητα και να είναι αληθινοί στην αγάπη”, τόνισε η ηθοποιός.

Στο έργο, ένας ορκισμένος εργένης ερωτεύεται παράφορα μια νέα γυναίκα και, θέλοντας να απαλλαγεί από την κατάσταση του ερωτευμένου, την παντρεύεται. Καθώς ο χρόνος κυλά, διαπιστώνει ότι ο έρωτάς του, αντί να κοπάσει, φουντώνει. Τότε, ο έρωτας γίνεται εφιάλτης και ο σύζυγος αρχίζει να παραληρεί αποκαλύπτοντας, μέσα από την αφήγησή του, όλα τα ανδρικά στερεότυπα για τον έρωτα και τον γάμο, με την κτητικότητα, την αμφιβολία και τη ζήλεια να παίρνουν τη θέση του πόθου και του πάθους.

Στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Γιάννης Λεοντάρης, η συνθήκη αντιστρέφεται: η γυναίκα αφηγείται την αφήγηση του άνδρα, η γυναίκα μιλά και ο άνδρας είναι στη σκηνή παρών αλλά απών, παραμένοντας σιωπηλός και βουβός. Αλλάζοντας την αφηγηματική οπτική, η παράσταση αποκαλύπτει τον στερεοτυπικό πατριαρχικό λόγο, φορέα μιας εποχής που τα ζητήματα φύλου πρωτοεμφανίζονται δειλά στην Ελλάδα (Σύρος, τέλη 1890) και ανοίγει έναν διάλογο με τη σύγχρονή μας πραγματικότητα.

www.ertnews.gr

Διαβάστηκε 46 φορές

Σχετικα Με Εμας

Coupaki.gr

Οδηγός Πόλης

info(@)coupaki.gr

Connect With Us